De vierde vernoeming is een feit: 'Chrissie'
De vierde vernoeming is een feit: 'Chrissie'
De vierde vernoeming is een feit - Weet u het nog? Ed Zegel en Arcus liepen vorig jaar in 4 dagen van Rotterdam naar de Wapendag in Vught, om € 30.000 in te zamelen en daarmee KNGF-pups naar gesneuvelde genisten te vernoemen. Bij aankomst op het regimentsappèl was er al dik 21K euro gedoneerd. Het streefbedrag werd op 12 december jl. gehaald en daar mogen we als regiment met de kernwaarde #kameraadschap heel erg trots op zijn.
Recent werd pup Joska vernoemd naar soldaat der eerste klasse Jos ten Brinke, pup Misty naar sergeant der eerste klasse Martijn Rosier en pup Sapper naar alle genisten die voor 1997 zijn gesneuveld.
Vandaag stellen we u puppy Chrissie voor. Chrissie is op 04 mei jl. geboren in het C-nest van moederhond Gonja en vaderhond Justus; het C-nest bestaat uit maar liefst 10 pups. Chrissie is vernoemd naar soldaat der eerste klasse Chris van der Linden, die sneuvelde op 11 februari 1997.
Noot: met deze door het regiment ondersteunde actie vernoemen we pups naar gesneuvelde genisten (de volgorde hangt steeds af van de letter van het nest). Elke geadopteerde pupnaam kost € 5000, en dat bedrag komt geheel ten goede aan de opvoeding en opleiding van de betreffende pup.


